Monday, December 27, 2010

Americki san



Zapadoh tako u diskusiju sa covjekom koga znam preko neta. Zivi on u Njujorku, ozenjen, trece dijete dobio. Pricao ja njemu o Titovom socijalizmu a on ne da rijec cuti. Pa dobro, pustim ja njega da se on naprica kako je super kod njega. Minimalna satnica 7$, svak ziv radi po 12 sati da bi "stigao" sve rate kredita jer naravno gleda da ima sto vecu kucu u kojoj ce zivjeti. Nedavno kupio napola strunuti BellAir eto da bi nasao izgovor da se vise druzi sa sopstvenom djecom rekonstruisuci ga. Za taj krs je dao 2000$. Ja mu velim kod nas takvih krseva imas u svakoj rijeci za dzabe :P. Poslao mu i sliku dzipsija, u to upregnut konj i tako to... Naravno, nije tu kraj, planira da naruci nov motor za tu starudiju sto okvirno racuna da ce ga izaci 8000$. I tako pricamo mi o zdravstvu, veli on da kad se zena porodi, prirodnim putem to kosta par "iljadarki". U zavisnosti od osiguranja koje imas, to placas u potpunosti, parcijalno ili ti je pokriveno osiguranjem. Uglavnom dobar dio populacije nema odakle placati to osiguranje. Cijene nekretnina su prilicno visoke u odnosu na nase i ono sto se tamo nudi. Nasalim se ja pa mu velim da je americki san "kako zaraditi prvi milion" a balkanski san "kako naci dobro placen posao gdje se nista ne radi". Onda mi on sasvim ozbiljno objasni sta je za njega americki san. Veli da bi najvise na svijetu volio izmisliti neki novi proizvod i prodati ga u velikoj seriji, a la frizider eskimima. Onda kada bi postao bogat, pomagao bi siromasnima. Onda sam mu rekao da ga ne razumijem jer prvo zeli da prevari sirotinju a onda da joj pomaze. Zasto tako razmislja? Nije mi dao nikakav odgovor vec je izvrdao. Dosao sam do zakljucka da je to neka vrsta bolesti americkog drustva. Zamisli covjeku odsjeces nogu i onda mu prodajes povoljno protezu za nogu? Bolesno! I kakva sreca iz toga moze proizici a da ne pricamo o unutrasnjem ispunjenju licnosti. Ali i to je sistem, 3% ljudi ostvari san i zivi ga. Ostalih 97% SANJA san i obezbjedjuje onih 3% lagodan zivot. Da ne sanjanju bili bi nesrecni. San
dodje kao UTJEHA. 

Neko ce reci, dobro, opet u "Ameriki" obican radni narod bolje zivi nego mi. To je tacno. Narocito kad pogledate koliko je drzava siromasno zahvaljujuci toj istoj zemlji. Mozda vam nije poznato ali svake godine milioni i milioni meksikanaca prelaze granicu u potrazi za poslom. Neki ilegalno, ali mnogi CAK PLACAJU VIZU sto im ne garantuje posao. Mnogi stradaju na putu do Amerike a neki stradaju na poslu. Naravno nikakvo osiguranje. Eto na cemu se bazira americki san. Dakle nadji milione budala da rade za tebe i neka dobijes samo dolar po glavi svaki dan to ti je milion dolara svaki dan!

Pitao sam se gdje smo mi u BiH u toj prici... Gledao sam firme oko sebe koje "ono kao posluju", izvoze... Bi mi to interesantno jer vidjeh da rade u smjenama, dakle ima posla. Ali para - slaba vajda... Pitao sam se zasto, ali vjerujem da vec vidite povezanost sa americkim snom... Nas radnik radi za mnogostruko nizu satnicu nego radnik na zapadu. Sve je jeftinije. Cak, posto se radi o izvozu, ovaj rad je oslobodjen PDV... Dakle nasi vajni drzavnici su kupili socijalni mir, dali zaposlenje a onda od tih siromaha uzmu PDV kroz njihovo kupovanje potrepstina. Posmatrao sam "susjedne nam zemlje". Primjetio sam da je Crna Gora dobar dio svoje imovine raskucila, prodavsi je Rusima. Zasto to samo njihovi vladari znaju, vrijeme ce pokazati. Cijene ljetovanja su skocila i to znatno u odnosu na hrvatsku, postali su cak i skuplji. Dobar dio nasih ljudi iz BiH ide tamo da radi na gradjevini. Srbija se gusi pritiscima NATO snaga da je sto bolje razjedini i ucjenjuje. Naravno politicari se drze kao nekog ponosa malo puste da padne krv medju obicnom rajom pa onda izpod zita naprave koji dil. Sve manje su vlasnici svoje djedovine, kako vrijeme odmice. Fabrike koje su bile uspjesne, propale su, nisu se prilagodile, vec su sluzile za kupovinu socijalnog mira godinama... Ljudi poput Miskovica DRMAJU... Hrvatska se okrenula u potpunosti turizmu, zapostavivsi svoju  poljoprivredu, pa svake godine imaju "guzvu na putu" - seljaci protestvuju jer ih je i ove godine neko... Bacili su se u trgovinu. Tu su zvucna imena poput Keruma i Peveca. Eto nekidan citam, Pevece uhapsili zbog izdavanja mjenica bez pokrica... Nije bas neka sreca dakle... A turizam, kako koja godina... onda mi pogled odluta malo dalje... Slovenija... Onda se sjetih prica kako je propala tuzlanska mljekara i kako sada pravi ALPSKO MLIJEKO. Tuzla na Alpama -zamisli! Da ne povjerujes! Tu su i neki veliki tenderski poslovi. Pola Banja Luke su izgradile slovenacke firme naravno zaposlili su nase irgete, ne iz humanih razloge vec je nas irget jeftiniji. Sta ces, endemska vrsta... 

I tako malo se poceses po glavi pa onda vidis gdje lezi taj cuveni prosperitet i velike plate... Malo zgazis nekog slabijeg od sebe, natjeras ga da radi polu za dzabe. Onda posto je covjek na izdisaju, ponudis mu super povoljne kredite koji su sa super "povoljnimduplovecimkamatama" nego u maticnoj zemlji, das mu san, san da i on moze kupiti kucu, stan, auto... Kako je nasa raja 
lako prihvatila kartice i automate. A tek onaj dio sto mozes u minus otplivati :)

Moja kcerka koja ima 7 godina je ubjedjena da njeni roditelji zaradjuju pare tako sto ubace karticu u automat i dobiju pare. Kako dobar posao :)
Nekako imam osjecaj da dobar dio stanovnistva isto tako misli. Ma nije da misli, ali taj SAN... Pravo zajebana stvar, taj san...

Budi li se neko iz sna?

No comments:

Post a Comment